Jakie są cechy dobrej księgowej?<span class="wtr-time-wrap after-title"><span class="wtr-time-number">3</span> min read</span>

Prowadzenie firmowej księgowości może być dla wielu osób prawdziwym wyzwaniem. Wymaga nauki odpowiednich narzędzi i sposobów postępowania, a także podstaw prawa administracyjnego czy podatkowego. Jeśli zatem nie masz możliwości, czasu albo ochoty, aby zajmować się tym wszystkim samodzielnie, doskonałym sposobem będzie współpraca z biurem rachunkowym lub samodzielną księgową. Zobacz, jakie są jej najważniejsze cechy, na które powinieneś zwrócić uwagę podczas kontaktowania się i wyboru właściwej osoby.

Niezbędna wiedza i doświadczenie

Pierwszą ważną cechą dobrej księgowej będzie jej wiedza. Niezależnie od tego, czy jest ona częścią większego zespołu w biurze rachunkowym, czy też pracuje samodzielnie, powinna umieć przedstawiać swojemu klientowi niezbędną dokumentację, potwierdzającą jej wiedzę. Ukończone studia i kursy, uzyskane dyplomy, a przede wszystkim certyfikat księgowego będą najlepszym potwierdzeniem wiedzy, którą posiada.

Wykształcenie to dopiero pierwsza ważna cecha księgowej. Warto pamiętać o tym, że w parze z nim powinno iść doświadczenie zawodowe. Dotychczasowi klienci oraz ich opinie na temat współpracy mogą stać się doskonałym źródłem wiedzy o księgowej i o tym, czy będzie najlepszym wsparcie dla twojej firmy.

Chęć stałego rozwoju

Prawo zmienia się bardzo często, przedsiębiorstwo się rozwija i każdego roku przed księgową pojawiają się nowe wyzwania. Nic więc dziwnego, że powinna być gotowa do stałego rozwoju. Zdobywanie nowej wiedzy i kolejnych doświadczeń pozwoli jej bowiem lepiej sprostać wymaganiom każdego przedsiębiorcy.

Stałe podnoszenie wiedzy powinno być nie tylko obowiązkiem, ale też jej ambicją. W ten sposób będzie najlepiej chłonęła nową wiedzę, a kolejne kursy z pewnością szybko wzbogacą jej portfolio.

Umiejętność pracy w zespole i reprezentowania klienta

Księgowa praktycznie nigdy nie pracuje zupełnie sama. Musi kontaktować się z innymi osobami: klientami, pracownikami oraz instytucjami i firmami, które współpracują z reprezentowanym przez nią przedsiębiorcą. Z każdym powinna umieć nawiązać kontakt, który będzie sprzyjał dobrym wzajemnym relacjom i pozwoli uniknąć błędów czy konfliktów.

W przypadku księgowej pracujące w biurze rachunkowym, bardzo istotne są jej zdolności współpracy z innymi specjalistami, którzy się w nim znajdują. Dzięki temu może zapewnić jeszcze bardziej kompleksową opiekę swojemu klientowi.

Dobra organizacja czasu i przestrzeni w pracy

Każda księgowa ma przed sobą wiele wyzwań, którym musi sprostać. Szybkie działania, w tym interwencja w chwili kryzysowej, duża ilość firmowej dokumentacji czy też kolejne zmiany w wymaganiach prawnych zobowiązują ją do tego, by zawsze potrafiła sobie zorganizować czas i miejsce pracy w najbardziej optymalny sposób. Dzięki temu nie będzie popełniała błędów, zawsze zdąży ze wszystkim na czas, a współpraca z nią po prostu będzie satysfakcjonująca dla przedsiębiorcy, jego kontrahentów i pracowników.

Zaangażowanie i lojalność

Księgowa albo biuro rachunkowe mają możliwość wglądu do najważniejszych dokumentów firmowych. Są uprawnieni do poznawania finansów przedsiębiorstwa oraz prowadzenia analiz, symulacji i przygotowania dokumentów niezbędnych do inwestycji. Są też odpowiedzialni za dokumentację czy konieczne wnioski i sprawozdania, składane w urzędach.

Z tych względów księgowe powinni zawsze wykazywać się ogromną lojalnością wobec swoich klientów. Ważna jest poufność ich danych oraz zaufanie, którym można obdarzyć pracowników biura rachunkowego. Lojalność i zaangażowanie w sprawy klienta pozwolą też księgowej zawsze działać na jego korzyść oraz sprawią, że będzie on podejmował dzięki jej poradom wyłącznie trafne decyzje dotyczące finansów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *