Na co zwrócić uwagę wynajmując biuro w Poznaniu?<span class="wtr-time-wrap after-title"><span class="wtr-time-number">5</span> min read</span>

Młodzi niedoświadczeni założyciele firm często zastanawiają się, od czego zacząć swoją biznesową drogę, gdzie umiejscowić swoją firmę i jak duży lokal wybrać na początek. Początki są zawsze trudne, dlatego dobrym rozwiązaniem jest wybór niewielkiego biura, gdyż pomieszczenia o większych powierzchniach mogą na początek nie być przydatne.

Młodzi niedoświadczeni założyciele firm często zastanawiają się, od czego zacząć swoją biznesową drogę, gdzie umiejscowić swoją firmę i jak duży lokal wybrać na początek. Początki są zawsze trudne, dlatego dobrym rozwiązaniem jest wybór niewielkiego biura, gdyż pomieszczenia o większych powierzchniach mogą na początek nie być przydatne.

Zostanie wpływowym biznesmenem powinno odbywać się mały krokami. Kupno wielkiego biurowca będzie wymagało wielkiego wkładu własnego, co mogłoby być często wielką stratą, gdyż firmowe początki nie są pewne.

Kupno wielkiego biurowca lub jakiegokolwiek mniejszego lokalu na początku biznesowej drogi jest nieodpowiednią decyzją, gdyż młodzi właściciele często nie wiedzą, w jakim kierunku pójdzie ich działalność i jakie potrzeby biurowe będą wymagane przez potencjalnych nowych pracowników. Warto na początku zorientować się, jak firma funkcjonuje, jakie pomieszczenia będą przydatne, ile powierzchni będzie wystarczającej oraz ilu pracowników będzie pracowało stacjonarnie w biurze.

Dobrym zatem rozwiązaniem będą biura do wynajęcia. Dzięki nim nie trzeba związywać się z jednym miejscem na całe życie, lecz potraktować to jako test, czy dane wynajmowane powierzchnie biurowe będą wystarczające oraz przyszłościowe. W każdej chwili można zrezygnować z wynajmu (oczywiście zgodnie z obowiązującymi zasadami zawartymi w odpowiednio spisanej umowie), a nie jak w przypadku posiadania własnego lokalu – zajmować się sprzedażą inwestycji oraz wszystkimi kwestiami z nią związanymi.

Poznań i wynajęcie powierzchni biurowej

Wynajęcie biura w Poznaniu pozwala na o wiele większy komfort. Nie trzeba martwić się dożywotnią własnością, kiedy firma posiada niepewną przyszłość. To dobre rozwiązanie, by zorientować się, jak działalność firmy wpłynie na klientów. Warto jednak pamiętać o pewnych kwestiach podczas wynajmowania biura w Poznaniu.

Internetowe wyszukiwarki i porównywarki ofert

Pierwsze kroki wynajmu powinno być związane z prześledzeniem ofert biur do wynajęcia – https://www.axiimmo.com/biura/region-poznan/ Dawniej trzeba było oglądać ogłoszenia w lokalnych gazetach, lecz obecnie, dzięki internetowi, można zapoznać się z wyszukiwarkami biur do wynajęcia, które zbierają i porównują wszystkie dostępne oferty. Taki sposób pozwala na porównanie cen poszczególnych ofert i ocenienie, która jest najbardziej korzystna. Cena jest jedną z podstawowych kwestii, ale należy także skupić się na oferowanym metrażu danego biura. To ważna kwestia, by dostosować powierzchnie biurowe do własnych, początkowych potrzeb.

Odpowiednie umiejscowienie biura i jego prezentacja

Warto przy wyborze powierzchni biurowej mieć na uwadze dobrze dobraną lokalizację. O wiele lepszą opcją będzie umiejscowienie biura bliżej centrum niż gdzieś na uboczu lub przedmieściach. To przyczyni się do uzyskania większej liczby potencjalnych klientów, ponieważ sama komunikacja miejska ułatwi lepsze dotarcie do biura.

Oprócz tego biuro powinno mieć odpowiednio przygotowaną infrastrukturę. Nie powinno zabraknąć przy biurze parkingu dla klientów oraz widocznego oznakowania, które wskaże drogę do firmy. Dobra infrastruktura oraz lokalizacja firmy zapewni lepszą reklamę oraz przyciągnie uwagę klientów i kandydatów na stanowisko pracy.

Biuro do wynajęcia powinno być dostosowane do działalności danej firmy. Warto wybierać takie oferty wynajmu, które będą opłacalne oraz będzie można zaaranżować pomieszczenia do stylu danej firmy. Należy cały czas mieć na uwadze cenę wynajmu, gdyż część biur może wymagać gruntownego remontu, co często jest nieopłacalne dla nowego dzierżawcy. Przy korzystnych ofertach wynajmu warto uzgodnić ważne kwestie zmian wystroju wnętrza biura. Cześć właścicieli biurowców godzi się na ingerowanie w zmianę aranżacji wystroju, ale część może nie pozwolić na jakiekolwiek, nawet drobne remonty.

Przeczytaj również: Jak urządzić biuro żeby zwiększyć efektywność pracy

Przy wyborze odpowiedniego biura warto również zwrócić uwagę na jego zewnętrzny wygląd. Dobrze prezentujący się budynek zachęci klientów do odwiedzin. Natomiast dobrze urządzone biuro wewnątrz sprawi, że klient zda sobie sprawę, że ma do czynienia z profesjonalną firmą.

Biuro powinno posiadać wystarczającą liczbę pomieszczeń. Umiejętnie zagospodarowane wewnątrz pomieszczenia sprawią, że wykonywanie obowiązków przez pracowników będzie wiązało się z ich większym komfortem. W biurze nie powinno zabraknąć toalety, miejsca do spędzenia przerwy oraz zjedzenia posiłku. Profesjonalne biura posiadają także specjalnie wydzieloną salę konferencyjną, w której klienci mogą zapoznawać się z przygotowywanymi projektami.

Co warto wiedzieć o wynajmie

Wynajęcie biura powinno być sfinalizowane prawidłowo przygotowaną umową, którą podpisują właściciel oraz dzierżawca. Powinny być w niej zawarte wszystkie kwestie dotyczące dokonywania płatności oraz pozwoleń, co do korzystania z biura. W umowie powinny być zaznaczone również kwestie ubezpieczeniowe, ponieważ to wyjaśni wszystkie elementy sporne podczas wystąpienia ewentualnych uszkodzeń. Umiejętnie spisana umowa zabezpiecza obie strony i wpływa na przyjaźnie przebiegający proces wynajmu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *